آرامگاه مادر نادرشاه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : 21 شهريور 1390
بازدید : 2314
نویسنده : لارستان بزرگ

آرامگاه مادر نادرشاه

                                                       

 

آرامگاه مادر نادرشاه در یکی از قلعه‌های تاریخی شهرستان لارستان به‌نام قلعه اژدهاپیکر واقع شده‌است. دیوارهای این بنا در ابعاد ۴٫۵ در ۴٫۵ متر می‌باشند و شکل بنا نیز مربعی‌شکل می‌باشد. قبر مادر نادرشاه افشار بر بالای یک تپه واقع شده‌است و ارتفاع عمارت آن از سطح زمین ۹ متر است.

قبر مادر نادر بنایی تاریخی واقع در شهرستان لارستان در جنوب استان فارس، یکی از نقاط دیدنی استان فارس در جنوب ایران است.ساختمانی سنگی است مربوط به دوران اسلامی (تیموری و صفوی) که به برج ننه نادر معروف است و در ضلع شرقی قلعه اژدهاپیکر و بر روی سطح مرتفعی در شهر قدیم لار واقع شده است. این بنا ساختمانی است چهار گوش که از سنگ و گچ ساخته شده و گنبدی نیز بر فراز آن قرار دارد. دیواره خارجی ساختمان مربع شکل ۸ متر در ۸ متر می‌باشد. کل ارتفاع ساختمان نیز ۹ متر است. در این بنا سفال‌های فراوانی از دوره تیموری یافت شده است.این اثر در تاریخ ۲/۸/۱۳۸۲ با شماره ۱۰۵۰۴ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.




:: موضوعات مرتبط: لارشناسی , ,
:: برچسب‌ها: , لارستان کهن , شهرستان لار , اثار باستانی , ارامگاه مادر نادر شاه , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
ملیسا در تاریخ : 1390/8/11/3 - - گفته است :
سلام خوبین>؟
عالی بود.ما هرکاری کنیم دیگه نمیتونیم شهرمونو مثه سابق سرفراز نشون بدیم.تا وقتی که یه مشت آدم... مثه آقای فرماندار و ... تو اینجا دارن فقط واسه منافع خودشون بال بال میزنن

<-CommentGAvator->
من در تاریخ : 1390/6/23/3 - - گفته است :
سلام. اینجا بنای یادبود مادر نادر است نه آرامگاه او


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








زمین باقی می ماند اما انسان فانی است،انسان به جهان چشم می گشاید،اما دوباره در قعر خاک مدفون می گردد.زندگی بس کوتاه است،اما جهان در مکان جاوید خود پایدار باقی می ماند. partnering with Indigenous peoples to Defend their Lands، Languages، and Cultures

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان استان من لارستان و آدرس bazigar.Loxtarin.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار می گیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com